Page 11 - tmp
P. 11

"Tasavvuf hayatında insanın yedi çeşit nefsi vardır. Bundan dolayı yedi hurma yiyordum."
                   Bu nefis çeşitleri şunlardır: En Nefsu'l Emare, Nefsu'l Levvâme, Nefsu'l Mulime, Nefsu'l
                   Mutmaine, en-Nefsu'l Radiye, en Nefsu'l Mardiye, en Nefsu'l Kamile, her bir nefis için bir
                   hurma yemek gerekiyor. Tabi bununla beraber su içiliyordu. Bu 40 günden sonra çok aşırı
                   zayıfladım. Affinıza sığınaraktan söyleyeyim insanın şehevi duyguları resmen ölüyor,
                   insanın nefsi böyle bir şeyden uzak duruyor. Tabi aşırı zayıfladığım için bir şeyler yemem
                   gerekiyordu. O günden sonra 30 gün boyunca sadece ıspanak yiyordum. Bunun dışında
                   tüm işimiz riyadat yani zikir çekmekti.
                   Ben babamdan icazeti almadan öncede irşat tebliğ vazifesini yapıp tasavvufla
                   ilgileniyordum. Hak aşığı peygamber aşığı bir insanım. Cezbe ehli bir insanım. Kalbime
                   peygamber (s.a.s.) aşkı, rnuhabbeti geldiğinde cezbeye girer Efendimiz
                   (s.a.s.) için hiçbir kaynağa bağlı katmadan kaside okurum. Bu gerek İngilizce, gerek
                   Soranıca, gerek Almanca olsun, birçok dili bilmediğim halde, o dillerde bile rahatlıkla
                   kendi düşüncelerimle kaside, söylerim. Bu da benim onlara karşı tasavvufi aşkımdır. Bu
                   her zaman olmaz bazen olur oda kalbime aşk dolduğu zamanlarda olur ve bu kasidelerin
                   hiç biri bir diğerine benzemez. Eğer her zaman yaptığımı söylersem bu yalan olur, hak
                   olmaz.Sanatçıların işi olmuş olur, bizim değil."
                    Şeyh hazretlerinin tasavvuf hakkındaki hayatı ve düşüncesi kısaca bu şekildedir.


                   11. Mensup Olduğu Tarikat

                   -Beş tarikat mensubu olarak kendilerini ifade eden şeyh hazretlerinin daha çok kadiri
                   tarikatını benimsedikleri bilinmektedir.


                       a) Kadiri Tarikatı

                   Kadirilik ya da Kadiriyye Abdülkâdir -Geylâni tarafından 12. Yüzyılın başlannda
                   kurulan kökeni Ali bin Ebu Talibte dayanmasına rağmen Sünni inancını benimsemiş
                   olan (Baztül Eşheb ve Gavsül Azam olarak da bilinen Abdülkadir Geylani yolunun
                   takipçileri tarafından 12. yüzyılda kuruldu. İslam Tarihinde sesli zikir yapan tarikâtlar
                   olarak kabul edilmektedir.
                   Sesli zikir yapılması nedeniyle cehri tarikâtlar arasında  sayılır. Mensupları arasında II.
                   Abdülhamid, Mustafa Hayri Nin, Muhammet Tahir'ül Kadri gibi tanınmış kişiler vardır.
                    Kadirilik birçok kola ayrılarak günümüzde de etkinliğini sürdürmektedir. Bu kolların
                   en çok  kabul görünen ve halk arasında benimsenmiş ve bilinenleri Esedilik, Eşrefilik,
                   Rumilik ve Galibilik'tir.


                   Galibilik, günümüzdeyaşayan Kadirilik kollarının en önemlilerinden biridir. Galip Elasan
                   Kuşçuoğlu Tarikin Şeyh' ve Piri olup, Tevhid Külliyesi İstanbul'da(Gürpınar/Beylikdüzü),
                   Kitap ve Sünnete Uyumlu İbadethanesi ise Antalya'da bulunmaktadır.


                   Kadirî tarikatının ikinci Pir-i Sânisi olan Şeyh İsmail-i Rumimye
                   ait Kadirihâne Tekkesi Tophânedeki KadirilerYokuşunda bulunmaktadır.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16